• نشانی: رشت،پل بوسار، خ بوسار،بعد آزمایشگاه آشتیانی، ساختمان جهان، پلاک ۵۲، واحد ۳
تلفن :  01332129118

تمام ویژگی های فیزیوتراپی خوب در رشت

ویژگی فیزیوتراپی خوب

ویژگی های کلینیک فیزیوتراپی خوب چیست؟

در زندگی امروزه که برخی از ما به دردهای مفصلی و استخوانی دچار شده ایم، در این بین درمانی به نام فیزیوتراپی به کمک ما آمده است و کارش درمان و یا کاهش درد در نقاط مختلف بدن است.

آنچه مهم می شود اقدام به درمان سریع تر و آشنایی با فیزیوتراپیست های مجرب در یک کلینیک فیزیوتراپی خوب در شهر خودتان است، باید بدانیم که یک فیزیوتراپیست ماهر و خوب کسی است که درمان شما دغدغه اصلی اوست و در این راه از هیچ كوششی فروگذار نمی كند.

شما برای سرعت دادن به روند درمانی خود چه کاری میتوانید انجام دهید؟

جواب : مشاوره درست قبل از شروع به درمان و ادامه دادن تمامی جلسات فیزیوتراپی.

دانستن این نکته مهم است: این رشته پزشکی درمانی نباید با ماساژ یا مواردی مشابه اشتباه گرفته شوند و یا مقایسه شوند زیرا ماساژ تخصصی- درمانی در فیزیوتراپی فقط یکی از کارهایی است که فیزیوتراپیست متخصص احتمالا برای شما تجویز خواهد کرد و متفاوت از ماساژ های معمول در جامعه است.

ماساژ و درمان دستی در فیزیوتراپی کاملا تخصصی برمبنای مشکلی که بیمار برای آن به کلینیک مراجعه کرده صورت می گیرد و البته این مورد به روند درمانی در نظر گرفته شده توسط پزشک و یا فیزیوتراپیست متخصص و مورد اعتماد شما بازمی گردد.

در ادامه مطلب چه می گوییم؟

می خواهیم برای شما در مورد موضوعات زیر توضیح دهیم، در صورت همراه بودن با ما اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد.

  • فیزیوتراپی چیست؟
  • در روش های فیزیوتراپی از چه چیزی برای ما استفاده می شود؟
  • هدف از شاخه پزشکی فیزیوتراپی برای بیماران چیست؟
  • بهترین فیزیوتراپییست کیست؟ چگونه تشخیص دهیم؟
  • چه چیزهایی را برای انتخاب یک کلینیک خوب در نظر بگیریم؟

در مورد آخر به موارد بسیار ریزی توجه شده که ممکن است هر کسی به شما نگوید، خواندن این قسمت از مطلب بسیار به شما کمک خواهد کرد.

فیزیوتراپی چیست؟

واژه فیزیوتراپی از «فیزیو» (= فیزیولوژیک، جسمانی و طبیعی) و «تِراپی» (= درمان) ساخته شده است، اما به صورت کلی فیزیوتِراپی (به انگلیسی: Physiotherapy) شیوه ای از درمان برای بیماری ها و اختلالات عصبی-ماهیچه ای-اسکلتی است که از تجهیزات مکانیکی، جریان های الکتریکی، درمان های دستی، تمرینات ورزشی برای روند درمانی خود استفاده می کند.

به معنی دیگر فیزیوتراپیِ درمانی علمی بر اساس تحصیلات عالی و بالینی با قدمت طولانی است که هم زمان با توسعه دانش پزشکی، به یکی از ارکان درمان های نوین پزشکی تبدیل شده است.

در روش های فیزیوتراپی از چه چیزهایی استفاده می شود؟

به زبان ساده فیزیوتراپی برای اینکه بتواند درمان را با روش های شناخته شده و تایید شده برای بیمار آغاز کند از عواملی مانند: ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش، گرما و جریان برق استفاده میکند.

فیزیوتراپی دقیقا چه هدفی را در درمان ما دنبال میکند؟

فیزیوتراپی حوزه یا گستره ای از شاخه درسی پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری ها، درمان، توان بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

فیزیوتراپی در فرهنگ اصیل فارسی به چه معنی تلقی می شود؟

در فرهنگ فارسی فیزیوتراپی به معالجۀ بیمار به وسیلۀ عوامل فیزیکی، مانندِ کشش و نرمش اندام ها، ورزش، و استفاده از امواج نور، صوت و یا جریان برق گفته می شود.

بهترین فیزیوتراپیست کیست؟

در ابتدا به تعریف فیزیوتراپیست می پردازیم :

فیزیوتراپیست به صورت خلاصه و مفید همان درمانگر است، یک فیزیوتراپیست خوب باید کالبدشناسی و حرکت شناسی و فیزیولوژی حرکت را به خوبی بشناسد، در مورد بیمار با احتیاط و دقت بیشتری در همه مراحل عمل کرده و شناسایی خوبی در دردهای مختلف بیمار داشته باشد.

خصایص حرفه ای – اخلاقی یک فیزیوتراپیست خوب چه مواردی است؟

  • برای شما وقت و انرژی می‌گذارد.
  • با درمان‌های به روز و موثر آشنايی كامل دارد.
  • سوابق پزشکی‌، مشکلات شما و شدت درد را میپرسد و کامل بررسی میکند.
  • مواردی که مشکل شما را بدتر یا بهتر میکند برای او مهم است.
  • در صورت لازم از تكنيك‌های دستی و سوزنی با زمان كافی استفاده می‌ كند.
  • وضعیت مفاصل شما را کامل بررسی کرده و قبل و بعد درمان مورد مقایسه قرار میدهد.
  • حتما ورزش‌های مربوطه را به شما آموزش می‌دهد
  • به شما برنامه تمرین‌ درمانی هم در منزل و هم در مركز می‌دهد.
  • در صورت نتيجه نگرفتن شما برنامه درمانی را تغيير می‌دهد.
  • با پزشك متخصص شما در ارتباط است و گزارش شرح درمان شما را در اختيار او قرار می‌ دهد.
  • بعد از درمان شما، برنامه طولانی مدت با فواصل بيشتر برای پیش‌گیری از ایجاد دوباره مشكل در نظر گرفته و به شما می گوید.
  • نگاه كلی‌نگر دارد و اعضای دیگر بدن شما را ارزیابی و در صورت نياز درمان می‌كند.
  • خوشرو، مهربان و صمیمی است.
  • درمان شما دغدغه اصلی اوست و در این راه از هیچ كوششی فروگذار نمی كند.
  •  

معیارهای انتخاب یک کلینیک فیزیوتراپی خوب

ویژگی هایی که یک کلینیک فیزیوتراپی خوب دارد :

ساعت‌های کاری منعطف مطابق با نیاز بیمار

ساعت کاری یک کلینیک فیزیوتراپی و پایبند بودن به زمانی که برای شما پیش بینی می شود یکی از آن موارد مهم بیماری است که به فیزیوتراپی مراجعه کرده، چون ما با یک درد که از آن کلافه شده ایم به کلینیک فیزیوتراپی می رویم و دیگر حوصله در صف های طولانی قرار گرفتن را نداریم.

ساعت کاری منعطف یعنی اینکه صبح و عصر بتوانید به کلینیک مراجعه کنید و کلینیک به شما تمامی خدمات خود را بدون عجله و شتاب ارائه دهد.

نظم و تمیزی در کلینیک فیزیوتراپی

نظم و تمیزی در کلینیک فیزیوتراپی میتواند نکته بسیار بسیار مهمی در انتخاب شما ایفا کند زیرا نظم در وقت دادن به بیمار، نظم در سروقت حاضر شدن یک اتاق برای بیمار، نظم در بین کارکنان، نظم در جمع آوری مدارک بیمار و …. و همچنین تمیزی و شاد بودن آن مکان میتواند در روحیه بیمار و همراهان او تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل

کلینیک فیزیوتراپی پرانا علاوه بر ساعت کاری های مناسب امکان ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل در شهر رشت را نیز فراهم دیده است، شما میتوانید با مشاوره ای کامل و رایگان از کلینیک فیزیوتراپی پرانا برای بیمار خود وقت رزرو کرده تا معاینه دقیقی شوند و در صورت درخواست و نیاز بیمار به محل او مراجعه کرده و روند درمانی که ممکن است شامل تنس، درمان با لیزر کم توان یا پرتوان، سوزن درمانی خشک و دیگر درمان های توصیه شده توسط پزشک جراح و فیزیوتراپ مجرب شما را دریافت کند.

البته متخصصین ما با توجه به نیازهای واقعی بیمار ، هزینه ای که می تواند پرداخت کند و وضعیت جسمانی بیمار روند درمانی را توصیه میکنند.

رزرو وقت کلینیک فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی پرانا این امکان را برای بیماران خود فراهم کرده است که رزرو وقت به صورت آنلاین در سایت پرانا و به صورت تلفنی داشته باشند. این کار در زمان و وقت بیماران بسیار صرفه جویی خواهد کرد.

خلوت بودن کلینیک فیزیوتراپی به چه معنی است؟

خلوت بودن یک مکان پزشکی مانند کلینیک های فیزیوتراپی نشان دهنده نظم در در آن مکان و دقت و حوصله متخصصان آن مجموعه است، اگر هر مجموعه ای به اندازه کافی بخواهد با توجه به ظرفیت خود وقت گذاشته و به بیماران رسیدگی کند و بیماران به اصطلاح معطل نشوند بایستی بسیار در وقت دادن به بیماران دقت کند، تا در زمان مراجعه هر نفر آن مکان به اندازه کافی فضای استراحت و فضای درمانی وجود داشته باشد.

فضای درمانی مناسب برای تخصص فیزیوتراپی باید چگونه باشد؟

داشتن اتاق های درمانی کاملا تخصصی بر پایه تخصص فیزیوتراپی، راحتی تخت ها، فاصله اتاق ها با یکدیگر و فضای سرسبز به مراجعان یک کلینیک فیزیوتراپی احساس راحتی و کنترل بر اوضاع را می دهد ، از استرس های او می کاهد و روند درمانی را سریع تر می کند. بدین جهت ما این امکان را در فیزیوتراپی پرانا فراهم کرده ایم.

استفاده از به روزترین و جدیدترین تکنیک‌های درمانی

این به معنای تهیه یک سیستم جامع و یک کلینیک مجهز برای بیماران است. در واقع برای کار فیزیوتراپی هر روز دستگاه‌ها و روش‌های درمانی جدیدی عرضه می‌شود. بنابراین کلینیک‌هایی که مطابق با این تکنیک‌های درمانی پیش می‌روند به بیماران خود این امکان را می‌دهند که سریع‌تر و بهتر بهبود پیدا کنند.

حضور فیزیوتراپیست‌های با سابقه و متخصص

در هنگام انتخاب کلینیک فیزیوتراپی باید بدانیم که فیزوتراپیست هایی که در آن کلینیک کار میکنند بایستی با سابقه کار طولانی و مجرب در استفاده از ابزارها و وسایل پیشرفته باشند تا روند درمانی سریع تر و با نتیجه کامل تری انجام شود.

محل فیزیوتراپی

به دلیل زیر انتخاب یک فیزیوتراپی خوب به فاصله شما با آن کلینیک فیزیوتراپی ارجحیت دارد:یک فیزیوتراپی خوب به شما روند درمانی کامل و درستی را ارائه میکند تا دردهای شما برنگردد. اگر فیزیوتراپی خوبی را انتخاب نکنید دردهای استخوانی شما معمولا برمیگردند و روند درمانی با توجه به کهنه شدن بیماری و افزایش سن طولانی تر خواهد شد.

فیزیوتراپی خوب در رشت

برای جمع بندی میتوانیم بگوییم برای انتخاب یک محل برای انجام روند درمانی فیزیوتراپی خود بسیار دقت و ملاحظه به خرج دهید، زیرا این کار شما را از آسیب‌دیدگی محافظت خواهد کرد و بهبودی شما را تسریع می‌کند.

یک فیزیوتراپی خوب برای شما موارد زیر را دارد:

  • درمان کامل، ریشه‌ای و چند منظوره
  • درمان به روز و موثر
  • تمرین درمانی دقیق و گام به گام
  • نوبت دهی دقیق
  • حمایت روانی و خدمات پس از درمان

تمام موارد گفته شده در فیزیوتراپی مجهز پرانا در رشت برای شما فراهم است ، خصوصا اینکه خانم سمیرا بالوندی مدیر مجموعه پرانا در تمامی تخصص های فیزیوتراپی حرفه ای 14 سال سابقه کار در بهترین کلینک های ایران را داشته اند. شما می توانید با حضور گرم تان در کلینیک فیزیوتراپی پرانا به ما فرصت این را بدهید تا دردهای شما را درمان کرده و ثابت کنیم تا در شهر زیبای رشت فیزیوتراپی خوب به چه معنی است؟ 

فیزیوتراپی خوب به این معنی است که از شما حمایت کامل می شود، مجهز به دستگاه های به روز یک کلینیک فیزیوتراپی است، با راستی و حقیقت روند درمان را برای شما بازگو می کنند و به درمان کامل شما می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *