• نشانی: رشت،پل بوسار، خ بوسار،بعد آزمایشگاه آشتیانی، ساختمان جهان، پلاک ۵۲، واحد ۳
تلفن :  01332129118

پرانا چیست؟ (۲)

پرانا

پرانا چیست را در مقاله قبل با هم کمی مرور کردیم، ادامه این مقاله را فیزیوتراپی پرانا در رشت که در حال فعالیت در تمام زمینه های درمانی است و یکی از بهترین فیزوتراپی های رشت است برای شما به شرح ذیل فراهم کرده است. 

این فیزیوتراپی سعی می کند برای شما انرژی حیاتی را دوباره بسازد با توجه و انرژی به شما و استفاده از تجهیزات و امکانات لازم برای درمان بیماران و مراجعان . کلینیک فیزیوتراپی خوب در رشت شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت می کند. 

همانطور که می دانیم.  بعد معنوی و روحانی آدمی، در تمامی عمر وی بصورت جذاب و اسرار آمیز بوده است. این جذابیت در تمامی افراد با گرایش‌ها و جهان­بینی‌­های متفاوت وجود دارد و هیچ­گاه تازگی خود را از دست نداده ­است. بزرگترین خصیصه دنیای متافیزیكی، ناشناخته بودن آن است. آدمی به كمك تكنولوژی توانسته است در كره ماه هم قدم بگذارد. اما هنوز از تردد در دنیای اندرونی خود بازمانده است. آشنایی عملی با این دنیا، گام بزرگی در شناسایی بیشتر آن و در آخر خودشناسی خواهد بود.

یكی از شاخصه­‌های دنیا وضعیت سلامتی و بیماری ماست. بیماری‌­های ما تظاهرات بیرونی اتفاقاتی است كه در درون ما روی داده است. تصور عموم از بیماری‌­ها و دردهای مختلف مطلوب نیست. در نتیجه به محض ابتلا كوشش می­‌شود تا به هر طریقی آن درد و بیماری خاتمه یابد. این تعجیل به حدی می تواند زیاد شود كه در عمل به سركوب آن بیماری بینجامد. بدیهی است سركوب بیماری زمینه بروز بیماری­‌های مهلك‌­تر خواهد شد.

با ظهور فیزیك مدرن، انقلابی عظیم در دانش فیزیك ایجاد شد. دانش مدرن ما را با دنیای انرژی آشنا كرد. دنیایی كه اساس هستی بر آن بنا شده است. هر چه دانش توسعه می­‌یابد بیشتر به سمت خود و نیروهای درونی خود كشیده می‌­شویم. این خود شناسی گام بزرگی در بررسی و تاثیر­گذاری بر مهمترین شاخصه تغییر در یك انسان_ یعنی بیماری­های وی_ بود و مارا با علوم كهن پیوند داد.

انرژی حیاتی مفهومی قراردادی است. آنچه كه در موجودات زنده و صاحب حیات وجود دارد، اما اجسام بی جان فاقد آن هستند را به اصطلاح “انرژی حیات” می­‌‌نامیم. بیماری هر گونه تغییر و به هم ریختگی در نظم این انرژی حیاتی_ چه از لحاظ كیفیت و چه از لحاظ كمیت_ است. تمامی هنر یك درمانگر، بازگرداندن نظم و تعادل به آن است. این تعادل جدید ” سلامتی” نام گرفته است. هنر، ورزش، عبادت و كاركردن هر كدام به گونه ای این تعادل را ایجاد می‌­كند.

در شفای پرانیك سیستمی وجود دارد كه سرچشمه و منشا ناخوشی‌ها را نشان می‌دهد و بدن را در شفای خود یاری می‌دهد. استرس و عواطف منفی انسدادهایی در سیستم انرژی بدن ایجاد می‌کند و هنگامی كه انرژی شفابخش بدن دچار انسداد می‌شود و نمی‌تواند به خوبی جریان پیدا كند، بیماری رخ­ می‌دهد.

طب سوزنی، یكی از اشكال باستانی طب چینی است. در این روش درمانی، برای دستكاری انرژی حیاتی در بدن بیمار و در نتیجه درمان ناخوشی‌‌های او، از سوزن استفاده می‌­شود. این سوزن‌ها برای توزیع مجدد پرانای اضافی بدن بیمار در قسمت آزرده به كار می­‌روند. پرانای انباشته شده در قسمت بالا در سایر قسمت‌­های بدن دوباره توزیع می‌­شود. كانال­‌های مسدود شده نیز با هدایت كی به سمت آن­ها شستشو و باز می‌­شوند.

اساس طب فشاری یا بازتاب شناسی، همانند طب سوزنی است. با این تفاوت كه شفاگر به طور عمدی یا غیرعمدی از پرانای اضافی خود استفاده می­كند. این انرژی اضافی به نقاط طب فشاری هدایت شده از آن­جا به كانال­های انرژی و سپس به قسمت مبتلا انتقال می‌­یابد.

در فیزیوتراپی نیز با استفاده از سوزن خشك و یا درمان‌­های دستی جریان انرژی را در بدن بیمار به جریان می‌­اندازیم.

شفای پرانیك بر پایه دو اصل استوار است: قانون خود-بهبودی و قانون پرانا یا انرژی حیاتی.

1- قانون خود-بهبودی:

به طور معمول بدن می‌تواند با سرعتی خاص، خود را ترمیم كند. در صورت بروز زخم یا سوختگی، ترمیم خود­به­‌خودی و بهبودی طی چند روز تا یك هفته رخ می‌دهد.

2- قانون انرژی حیاتی

برای ادامه حیات، بدن باید از انرژی حیاتی برخوردار باشد و با افزایش انرژی حیاتی در قسمت­‌های آزرده و تمامی بدن، فرایند شفا سریع­تر رخ می‌دهد.

در علم شیمی، گاهی برای بالا بردن سرعت واكنش­‌های شیمیایی از انرژی الكتریكی به عنوان عامل تسهیل كننده استفاده می­‌شود. نور بر واكنش‌­‌های شیمیایی اثر می‌­كند و درمان با اشعه مادون قرمز و دستگاه­‌های الكتریكی در فیزیوتراپی نیز با هدف تعدیل انرژی متراكم در بافت و تسهیل واكنش­های ضد درد و التهاب استفاده می­‌شود. در تجزیه الكتریكی (الكترولیز) از الكتریسیته یه عنوان عامل تسریع یا ایجاد كننده واكنش‌های شیمیایی استفاده می‌­شود.

شفای پرانیك ماهیت ماوراء علوم كنونی ندارد. بلكه به سادگی بر پایه قوانین طبیعی استوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *